Alternatieve Informatie

Kan thee versterking van uw botten?


Het is al lang gezegd dat cafeïne is niet goed voor de opbouw van sterke botten. In feite is het drinken van meer dan drie caffeinated dranken per dag is opgenomen als een risicofactor voor het ontwikkelen van Osteoporose (poreus bot).

Maar een studie in "The American Journal of Clinical Nutrition" geeft aan dat de thee kan nuttig zijn voor het houden van sterke botten. Een studie gedaan aan de universiteit van Cambridge in Engeland onderzocht de thee drinkgewoonten en been dichtheden van meer dan 1200 Britse vrouwen leeftijd 65 tot 75. De onderzoekers vinden dat "thee drinken" had sterkere botten dan "niet-thee drinken."

De thee-drinkers in de studie had een 5 procent hogere gemiddelde bot-mineraal dichtheid dan niet-thee-drinkers. Dit zou kunnen betekenen een 10 procent tot 15 procent daling van het risico op botbreuken! Deze resultaten zijn zeer verschillend van die welke te vinden zijn onder de koffie-drinkers.

De onderzoekers zeiden dat misschien antioxidanten in thee zijn belangrijke spelers of het kan worden gevonden in de flouride thee. Flouride heeft een positief effect op het bot.

Onderzoekers van de National Cheng Kung University Hospital in Taiwan ook gevonden thee aan positieve effecten hebben op het bot. De 1037 ondervraagde mannen en vrouwen, leeftijd 30 en ouder die had botdichtheid tests over hun drinkgewoonten thee. Het merendeel van de gewone groene thee drinkers verbruikt of oolong thee.

Degenen die was het drinken van thee gedurende ten minste 6 -10 jaar had een heup-botdichtheid 2,3 procent hoger dan bij niet-drinkers gewone thee en degenen die thee dronk regelmatig voor meer dan 10 jaar had een heup-botdichtheid was 6,2 procent hoger dan bij niet-drinkers gewone thee.

Sinds de Aziatische thee drinkers geen gebruik maken van melk in hun thee, deze resultaten niet kunnen worden toegeschreven aan calcium in melk. Dus, thee drinken kan een aangename en gemakkelijk middel om uw botten.

Dit artikel is geschreven door K. Lindemann Ph D. van http://www.osteopenia3.com

Toestemming wordt verleend om zich voort te planten in het geheel of gedeeltelijk, zolang de auteur en de url van de website zijn opgenomen.


MEER MIDDELEN:
home | sitemap
© 2006