Alternatieve Informatie

Groene thee is goed voor mij?


Wetenschappelijke studies laten zien dat groene thee is goed voor je.

Thee begon haar roemruchte geschiedenis als een Chinese geneeskrachtige drank, en slechts geleidelijk aan heeft hij zich de populaire drank die het vandaag is. In de traditionele Chinese geneeskunde, thee is goed voor u om de ogen en het hoofd, meer dan het oplossen van slijm, bevordering van het plassen, ontlasten toxinen, de steun van de spijsvertering, en demping dorst. Zoals met zo veel voedingsmiddelen en geneesmiddelen, de traditionele Chinese medicinale gedachten zijn wetenschappelijk bewezen in de moderne tijd. Vandaag de dag is er voldoende bewijzen aan te bevelen thee als een dagelijkse tonic in het belang van de preventie of de behandeling van een breed scala van maladies, met inbegrip van: kanker, hypertensie (hoge bloeddruk), hoog cholesterolgehalte, voortijdige veroudering, voedselvergiftiging, tandcariës en slechte adem, en zelfs artritis.

Thee is rijk aan polyfenolen catechin, met name epigallocatechin gallate (EGCG). EGCG is een krachtige anti-oxidant: naast het remmen van de groei van kankercellen, het kankercellen doodt zonder nadelige gezond weefsel. Het is ook effectief in het verlagen van LDL-cholesterol waarden, en het remmen van de abnormale vorming van bloedstolsels. Deze laatste krijgt een nog groter belang, als je bedenkt dat trombose (de vorming van abnormale bloedstolsels) is de belangrijkste oorzaak van hartinfarcten en beroerten.

? Groene thee kan helpen lijners. In november, 1999, de American Journal of Clinical Nutrition heeft de resultaten gepubliceerd van een studie aan de Universiteit van Genève in Zwitserland. Onderzoekers vinden dat mannen die werden in een combinatie van cafeïne en groene thee extract verbrand meer calorieën dan die alleen cafeïne of een placebo.

? Een Japanse verslag bleek dat mannen die dronk tien kopjes groene thee per dag bleef kanker-vrij voor drie jaar langer dan mannen die dronk minder dan drie kopjes per dag (er zijn ongeveer 240 tot 320 mg polyfenolen in drie kopjes groene thee) . Ondertussen, een studie van de Cleveland Western Reserve University geconcludeerd dat het drinken van vier of meer koppen groene thee per dag zou kunnen helpen bij het voorkomen van reumatoïde artritis, of vermindering van symptomen bij personen die reeds lijden aan de ziekte.

? Wetenschappers aan de Saitama Cancer Research Institute ontdekt dat er minder recurrances van borstkanker, en de verspreiding van de ziekte minder snel, bij vrouwen met een geschiedenis van het drinken van vijf of meer kopjes groene thee per dag.

? Wetenschappers ontdekte ook dat EGCG uit groene thee kan helpen voorkomen metastase, of het verkeer van en de verspreiding van kankercellen van een orgaan of weefsel aan de andere door bloed of lymfe. Kankercellen afscheiden speciale enzymen om te gaan en te koloniseren weefsels. Uit onderzoek blijkt dat EGCG stopt de secretie van deze speciale enzymen.

? Een case-studie die werd uitgevoerd in China, meldt dat de vrouwen die groene thee dronk regelmatig had een 50% lager risico op het ontwikkelen van slokdarmkanker. Mannen vertoonden minder risico als het goed, maar niet zo belangrijk als de vrouwen.

? Onderzoekers uit Zweden meldden dat groene thee geblokkeerd de ontwikkeling van nieuwe bloedvaten in de longen. Door het blokkeren van de ontwikkeling van nieuwe bloedvaten in de longen, tumoren zijn minder kans om te groeien en metastasize. Wetenschappers denken dat EGCG speelt een belangrijke regel in het blokkeren van de ontwikkeling van tumoren. Vergelijkbare resultaten werden bereikt bij borstkanker, kanker aan de dikke darm en melanoom studies. Men gaat ervan uit dat het drinken van groene thee voor een langere periode zal helpen bij het voorkomen en genezen van kanker zou kunnen natuurlijk.

? De antioxidanten in thee - genaamd catechins - mei selectief remt de groei van kanker. In laboratoriumonderzoek met behulp van dieren, catechins scavenged oxidanten cel voor schade zich heeft voorgedaan, verminderde het aantal en de grootte van tumoren, en is een rem op de groei van kankercellen. National Cancer Institute onderzoekers zijn onderzoek naar de therapeutische en preventieve gebruik van thee catechins tegen een verscheidenheid aan kanker.

? Een Chinese studie waarbij meer dan 18000 mannen gevonden thee drinkers waren ongeveer half zoveel kans voor de ontwikkeling van maag-of slokdarmkanker als mannen die weinig thee dronk, zelfs na aanpassing voor roken en andere factoren die de gezondheid en de voeding.

? In het laboratorium, studies hebben aangetoond thee catechins fungeren als krachtige remmers van kanker groei op verschillende manieren: Ze spoelverlies oxidanten cel voor letsels ontstaan, verlaging van de incidentie en de omvang van chemisch geïnduceerde tumoren, en remt de groei van tumorcellen. In studies van de lever-, huid-en maagkanker, chemisch geïnduceerde tumoren bleken daling van de omvang in muizen die werden gevoed groene en zwarte thee.

? Groene thee catechins kunnen helpen voorkomen tandbederf door het doden van de bacteriën (Streptococcus mutans) dat tandplak veroorzaken. Groene thee ook fluoride. Een kopje gebrouwen groene thee bevat ongeveer 0.3-0.5 mg fluoride. Dit is een optimaal niveau van fluoride volgens tandartsen. Zoals we allemaal weten, fluoride bouwt voort op onze tanden het glazuur, waardoor het meer resistent zijn tegen zuur milieu, van onze mond. Groene thee schaft ook andere bacteriën die verantwoordelijk zijn voor slechte adem. Volgens de onderzoekers, groene thee polyfenolen kunnen remmen, met 30%, de groei van bacteriën die er voor zorgt dat onaangename adem.

? Een studie aan de Beijing Dental Hospital gevonden nuttigen van 3 gram thee per dag, of ongeveer 2 koppen, samen met de toepassing van een thee-extract, verlaagde de omvang en de verspreiding van leukoplakia, een Voorstadia mondelinge plaquette.

? Recent onderzoek suggereert dat groene thee kan lager cholesterol (LDL, het "slecht") stijging van HDL-cholesterol (de "goede") en lagere triglyceridenspiegels. Verschillende tests zijn gedaan. En Groene thee extract toonde positieve resultaten verlaging van cholesterol.

? Aan het eind van de week een 5-experiment, een groep met de gewone voeding bleek de bloeddruk verhoogt. Voor de catechin gevoed groep, de bloeddruk bleef normaal. Na deze eerste testen van de wetenschappers de geschakelde voeding voor de twee groepen. Deze schakelaar heeft geleid tot een omkering van de bloeddruk trends. De studie concludeert dat het drinken van matige hoeveelheden groene thee per dag kan bijdragen aan het voorkomen van hoge bloeddruk.

De catechins in groene thee hebben addiitonally is gebleken om te voorkomen dat teveel cholesterol in het bloed, doden de bacteriën die voedselvergiftiging veroorzaakt, lagere bloedsuiker, alsmede bij te dragen tot de bestrijding van hoge bloeddruk door het onderdrukken van de productie van angiotensn II. Catechin is ook een sterke anti-oxidant, die helpt bij het ouder worden in verband betreft.

Groene thee en witte bladeren zijn minder dan verwerkt oolong en zwarte thee, die voorkomt dat de oxidatie en behoudt de hoogste niveaus van gunstige verbindingen. Maar alle thee kan worden gunstig voor uw gezondheid, dus vinden die je wilt, en drinkt ze dagelijks!

Jake Mayer is eigenaar van Lapis Teahouse en loopt http://www.tea-dojo.com. Hij is een licentie acupuncturist en herbalist.


MEER MIDDELEN:
home | sitemap
© 2006